سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توضیح چند مورد از مخفف های حوزه تکنولوژی

تکنولوژی همواره رو به جلو در حال حرکت است و با سرعت بسیاری این اتفاق رخ می دهد.اصطلاحات تکنولوژی به صورت مخفف هایی در این حوزه به کار برده می شوند که چند مورد از آنها را در این مطلب بیان می کنیم.

در اینجا چند مورد از مخفف های تکنولوژی که کاربرد زیادی در علم رایانه دارند را با هم مرور می کنیم:

 

مخفف های تکنولوژی

 

LCD  مخفف  liquid-crystal display  (نمایشگر کریستال مایع)یک فناوری و نوعی صفحه نمایش تخت است که از کریستال های مایع در شکل اولیه عملکرد خود استفاده می کند و معمولاً در تلویزیون ها و نمایشگرهای رایانه و همچنین در صفحه نمایش دستگاه هایی مانند لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند استفاده می شود.

این مطلب از وبلاگی که آدرسش  قرار داده شده گرفته شده است.آدرس وبلاگ

cpu یا سی پی یو  به عنوان مغز کامپیوتر شناخته می شود و به عنوان واحد پردازش مرکزی وظیفه اجرای محاسبات اجرای برنامه ها و اقدامات را بر عهده دارد.

cpu مخفف Central Processing Unit است و مهمترین واحد در کامپیوترها به شمار می رود

حافظه RAM مخفف  Random Access Memory، یکی از اجزای مهم و حیاتی کامپیوترها و دستگاه‌های الکترونیکی مدرن است.حافظه RAM نوعی حافظه مخزن موقت است که اطلاعات را برای دسترسی سریع توسط پردازنده مرکزی (CPU) نگه می‌دارد.

تکنولوژی LED   که مخفف عبارت Light Emitting Diode است به سرعت در دهه‌های اخیر به یکی از مهمترین نوآوری‌ها در زمینه نورپردازی تبدیل شده است. این نورپردازهای نوین از یک دیود نوری برای تولید نور استفاده می‌کنند و باعث ایجاد نوری روشن، موثر، و پایدار شده‌اند

تکنولوژی VGA که مخفف  Video Graphics Array است به عنوان یکی از استانداردهای اصلی در انتقال تصویر در دستگاه‌های الکترونیکی معرفی شده است. این تکنولوژی با ارتقاء کیفیت تصویر و امکان اتصال به صورت وسیع، نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت نمایشگرها و کارت‌های گرافیک داشته است