سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تماشای فیلم و سریال یکی از تفریحات افراد در سراسر جهان

 

 

فیلم ها و سریال های مختلفی در نقاط مختلف جهان ساخته  می شود. درآمد ناشی از ساخت این فیلم ها بسیار بالاست و آن هم به دلیل استقبال مردم از این صنعت است.ساخت فیلم از سالیان دور آغاز شد و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این صنعت و هنر نیز پیشرفت کرد. در زیر به معرفی سینما در نقاط مختلف جهان می پردازیم :

سینما و تلویزیون در شرق آسیا

سریال های کره ای

کره وژاپن پیشرفت چشمگیری در سینما داشتند همچنین کشور کره جنوبی سریال های بسیاری را می سازد و و مخاطبان این سریال ها در سراسر جهان زیاد هستند

درزیر به معرفی برخی از سریال های معروف کره ای می پردازیم

سریال کره ای افسانه جومونگ

یکی از پرطرفدار ترین سریال های کره ای در ایران که 81 قسمت داشت این سریال در مورد یکی از پادشاهان کره ای با نام جومونگ بود که توانست کشوری را برای خود تاسیس کند.

 

سریال تو زیبایی    

سریال کره ای تو زیبایی در سال 2009 از شبکه SBS کره آغاز به پخش شد. این سریال داستان دختری که در یک کلیسا راهبگی را آموزش میبیند، به تصویر می کشد. برادر خواننده این دختر که باهم دوقلو نیز هستند برای جراحی مجبور می شود تا به آمریکا سفر کند و در همین حین از سوی یک گروه موسیقی معروف برای او دعوتنامه ای فرستاده می شود. این دختر که گومی نیو نام دارد سعی می کند برای حفظ این فرصت بدست آمده خودش را جا برادرش به دیگران معرفی کند.

 

سریال وارثان

سریال کره ای وارثان سال 2013 از شبکه SBS کره آغاز به پخش شد. این سریال روایتگر داستان پسر دوم رئیس گروه ثروتمند امپراطوری است که همیشه دیگران او را به دلیل فرزند همسر دوم بودن تحقیر می کنند. از این رو این پسر سعی دارد تا خود را فرزند همسر اول پدرش جا زده و کسی متوجه حقیقت نشود. این پسر که کیم تان نام دارد به اجبار پدرش مجبور می شود بر خلاف میل خود با دختری نامزد کند اما کیم تان عاشق دختری از طبقه پایین اجتماع شده است…

 

 

سینمای هند

فیلم های هندی

سینمای هند نیز یکی از سینماهای مشهور جهان است بازیگران مشهوری در هند مشغول فعالیت هستند که یکی از آنها سلمان خان است. در زیر به معرفی فیلم های سلمان خان می پردازیم:

بهارات :

بهارات(سلمان خان) شخصیت اصلی فیلم است او مردی مرموز و پنهان کار بوده که کسی از زندگی شخصیش چیزی نمی داند داستان فیلم مربوط به این مرد و وطنش می باشد که در زمان جدایی پاکستان از هندوستان روی می دهد ما در این فیلم شاهد حوادث و ماجراهایی درباره زندگی بهارات هستیم که  از سال 1947 شروع می شود و در سال 2002 به اتمام می رسد.

 

سلطان

سلطان علی خان پسری جوان است که در شهر هاریانا زندگی می کند او عاشق دختری کشتی گیر به نام آرفا می شود.سلطان علی خان وارد حرفه کشتی می شود و در این راه تمام تلاش خود را می کند تا بتواند به موفقیت رسیده وخودش را اثبات کند.

او در این ورزش به افتخارات بزرگی دست پیدا کرده و چندین مدال طلا کسب می کند که غرور و تکبر وی را به همراه داشته و باعث جدایی همسرش از او می شود و….

 

بادیگارد

بادیگارد سرتاج که فرد بانفوذی است برای حفظ جان دخترش دیویا یک بادیگارد به نام لاولی استخدام می کند. او به شدت مراقب این دختر بوده به طوری که دیگر دیویا از دست او خسته شده تصمیم می گیرد تا او را با تماس تلفنی اذیت کند او خودش را چایا معرفی می کند بعد از مدتی لاولی عاشق صدای چایا شده و دیویا هم به لاولی علاقمند می شود. چایا طی یک تماس تلفنی از لاولی می خواهد تا با هم فرار کنند و لاولی هم قبول می کند خدمتکار خانه پس از اینکه صحبت های این دو را می شنود به پدر و مادرش خبر می دهد و دیویا دوست خود مایا را به جای خود سر قرار می فرستد.

 

سریال های خارجی

اما غربی ها نیز به ساخت سریال می پردازند. سریال خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است.در نیز به معرفی چند سریال خارجی محبوب می پردازیم

معرفی چند سریال خارجی

سریال اتفاقات عجیب

سریال علمی تخیلی اتفاقات عجیب یا چیزهای عجیب یک سریال اینترنتی آمریکایی است که محصول نت فلیکس (شرکت جهانی رسانه سیال و تولید کننده مجموعه های تلویزیونی آمریکایی) بوده و توسط این شرکت تولید و توزیع شده است. فصل اول این سریال هیجان انگیز با هشت اپیزود در سال 2016 (ماه جولای) و فصل دوم آن با 9 اپیزود در سال 2017 (ماه اکتبر) منتشر شد و با استقبال خوب مخاطبان به یک سریال محبوب در فضای مجازی جهان تبدیل گشت. فصل اول سریال چیزهای عجیب داستان یک پسر نوجوان را در دهه هشتاد میلادی روایت می کند که ناپدید شده است و خانواده و دوستان وی در مسیر پیدا کردن او با اتفاقات و موضوعات عجیبی مواجه می شوند. فصل دوم این سریال نیز پیرامون شخصیت های اصلی داستان که با اتفاقات و چالش های جدیدی رو به هستند می گذرد. برادران رافر که کارگردانی فصل اول سریال را برعهده داشتند، به طور صریح بیان کردند که برای ساخت این سریال از فیلم های اسپیلبرگ و همچنین سریال های «ارواح خبیثه» (poltergeist) و «احمق ها» (The Goonies) الهام گرفته اند. این سریال آمریکایی موفق به دریافت جوایز بسیاری شده است که از جمله آن می توان به شصت و نهمین مراسم امی اشاره داشت که جایزه هفت بخش این مراسم (بهترین تیم بازیگری سریال درام، بهترین فیلم برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی و ساخت تیتراژ، بهترین موسیقی متن و بهترین ایده های خلاقانه در فیلم نامه) را از آنِ خود کرده است.

 

سریال دنیای غرب

سریال خارجی بعدی سریال لاست است . گمشدگان یا گمشده نام سریالی آمریکایی است که در مورد افرادی اتفاق می افتد که بر اثر سقوط هواپیما در یک جزیره مرموز گیر افتاده اند. داستان این سریال در مورد اتفاقاتی است که در جزیره روی می دهد و همچنین فلاش بک هایی به زندگی گذشته افراد دارد. بر خلاف خیلی از داستان هایی که در مورد افراد گیر افتاده در جزایر ساخته می شود این جزیره متروکه نیست و سقوط کنندگان تنها ساکنان آن نیستند . با گذشت زمان این افراد متوجه مرموز بودن این جزیره می شوند و پی به این موضوع می برند که افرادی دیگر نیز در این جزیره وجود دارند. منتقدین این سریال را در بین 10سریال برتر تاریخ تلویزیون آمریکا می دانند. قسمت اول این سریال خارجی در تاریخ 22 سیپتامبر 2004 و قسمت آخر آن در 2 فوریه 2010 پخش شد. در این سریال در هر قسمت یکی از شخصیت ها در کانون توجه قرار می گیرد و بیشتر به شخصیت آن کاراکتر پرداخته می شود و فلاش بک هایی به گذشته آن زده می شود تا مخاطب بیشتر با آن شخصیت آشنا شود.

 

سریال خانواده سوپرانو

سریال خانواده سوپرانو یک سریال تلویزیونی آمریکایی است که در زمان خود به یک سریال پرطرفدار در شبکه HBO تبدیل و به عنوان یکی از شاهکارهای این شبکه تلویزیونی شناخته شد. این سریال که دیوید چیس ساخت آن را بر عهده داشته است، داستان یک خانواده مافیایی با رهبری آنتونی سوپرانو در شهر های نیوجرسی و نیویورک را روایت می کند؛ این فرد در مقام رئیس یک باند مافیایی رفتاری خشن و بی رحمان دارد اما در کنار خانواده اش مرد و پدری مهربان است. پخش سریال «خانواده سوپرانو» شامل 6 فصل و 86 قسمت از سال 1999 آغاز شده و تا سال 2007 ادامه یافت. کمپانی برادران وارنر یا وارنر برادرز (یکی از بزرگترین تهیه کنندگان فیلم و برنامه های تلویزیونی) پشتیبانی این سریال را برعهده داشتند و همچنین ترنس وینتر، رابین گرین، میشل یورگس، متئو وینر و فرانک رنزولی این فیلم را نگارش کرده اند.