سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی سینما های ایران

آنچه در فهرست پیش رو مشاهده می کنید، لیستی از بهترین سینماهای ایران است و به معرفی آنها می پردازد. شما با استفاده از این فهرست می توانید با سینماهای معروف ایران و همچنین پردیس های سینمایی ایران آشنا شوید و در مورد آنها اطلاعات مفیدی به دست آورید. لیست سینماهای ایرن به شما کمک می کند تا اطلاعات بازدید، ویژگی ها و امکانات این سینماها و پردیس های سینمایی را با هم مقایسه کنید و در نهایت به گزینه دلخواه تان برسید. 

اگر برای تماشای فیلم بخواهید به برج میلاد بروید باید به مرکز همایش های بین المللی این برج و تالارهای سینمایی آن سر بزنید. تالارهای سینمایی شماره 4 و 5 با امکانات ویژه ای مانند اینترنت پرسرعت بی سیم، سیستم آپارات سینمایی 3.5 میلیمتری، ویدیو پروژکتور، پرده سینمایی متحرک 13 مترمربع، سیستم صوتی حرفه ای برای پخش موسیقی و دالبی سینمایی و سیستم E جهت استفاده چند منظوره، تجربه جذابی از تماشای فیلم در اختیارتان می گذارد. 

پردیس سینمایی کوروش جزو بهترین و بزرگترین پردیس های سینمایی تهران به شمار می رود که در مجتمع فرهنگی تفریحی کوروش واقع شده و طبقات سوم تا ششم مرکز خرید کوروش به این پردیس سینمایی اختصاص داده شده است. پردیس سینمایی کوروش با 12 سالن و 3200 نفر ظرفیت مجهز به مدرن ترین امکانات و تجهیزات صوتی و تصویری برای اکران فیلم ها، اجرای کنسرت، برگزاری تئاتر و همایش هاست. نام سالن های این پردیس سینمایی از نام سینماهای قدیم ایران از همانند «گرند سینما»، «سینما فاروس»، «سینما لاله زار»، «سینما شهرزاد»، «سینما رکس»، «سینما مایاک»، «سینما خورشید نو»، «سینما کریستال»، «سینما متروپل»، «سینما ونوس» و… گرفته شده است.

از جمله امکانات پردیس سینمایی کوروش می توان به  رستوران VIP، کافه، بوفه فروش تنقلات، مهد کودک برای نگهداری کودکان 3 تا 6 سال، شهربازی، یک گالری مناسب برای برگزاری انواع نمایشگاه از جمله نمایشگاه مجسمه، نمایشگاه عکس، نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه کتاب و پارکینگ اشاره داشت.

در این پردیس سینمایی روز های سه شنبه بلیت به صورت نیم بها ارائه می شود. همچنین در سانس های بین 11:00 تا 14:00 نیز می توانید بلیت را نیم بها تهیه کنید.

 

سینما آفریقا مشهد یکی از بهترین و قدیمی ترین سینماهای تک سالنه مشهد است. این سینما سال 1350 در ضلع جنوب غربی میدان شریعتی با گنجایش 1100 صندلی و با نام سینما شهر فرنگ فعالیت خود را آغاز کرد.

سال 1357به علت درگیری هایی که بین مردم و ارتش بود سینما آفریقا آتش گرفت ولی بعد از انقلاب مرمت و بازسازی شد.

اداره این سینما در ابتدا برعهد? کمیته امداد بود ولی با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به حوزه هنری سپرده شد.

سال 1394 دوباره این سینما مورد بازسازی قرار گرفت و سالن نمایش فیلم با 863 صندلی به امکانات و تجهیزات روز صوتی و تصویری مجهز شد.

در این سینما روزهای سه شنبه بلیط به صورت نیم بها ارائه می شود. علاقمندان به سینما می توانند برای تماشای فیلم بلیط خود را با پنجاه درصد تخفیف تهیه کنند.